Uttakskreterier for Lag NM

Av: Joachim Lange  |  Publisert: 27. mai 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Dette er kriteriene for laguttaket for våre damer, herrer og seniorer

Uttak LAG NM 2022
Damer
Vi vil kontakte flere av klubbens damespillere under et visst handicap for å sjekke interessen for årets lag NM. Turneringen spilles 16-17 juli på Kjekstad Golfklubb.

En kvalifiseringsrunde vil bli holdt 14. juni, dersom det er nødvendig. Er du interessert så meld din interesse til Joachim@haugergolf.no før 10. juni. Husk dette er slagspill turnering, så hcp har ingenting å si.

Herrer

Dette er kriteriene for laguttaket for Haugers herrelag til NM:
Sportssjef Joachim Lange og leder for sportslig utvalg, Håkon Mathisen, har ansvar for uttak av laget til lag NM.

Plassene blir gitt ut på denne måten i 2022;
  • To plasser gis til amerikansk uttak 14. juni (må melde interesse i forkant og spilles på nogen lunde samme tidspunkt) Må spille fra tee 59 og brutto score som teller
    Ved like resultater gjelder beste score på siste 9 hull. Ved fortsatt likt gjelder score på siste 6, 3 og siste hull.
  • En plass blir gitt etter kvalifisering fra elitegruppen
  • En plass fjorårets klubbmester brutto
  • Et wildcard gis etter resultater på turneringer som Østlandstour eller handicap/erfaring. Resultater må leveres inn til Håkon eller Joachim til vurdering.

Interesse for å være med på laget må sendes inn til Håkon Mathisen på hamat@live.no, gjerne med kopi til Erik Venner - evenner@gmail.com og Joachim Lange
joachim@haugergolf.no innen 10. juni. Husk dette er slagspill turnering, så hcp har ingenting å si.

Link med mer info -

Hvem kan delta?

Norske statsborgere, amatører og profesjonelle, som har gyldig medlemskap i en golfklubb tilsluttet Norges Golfforbund.
Utenlandske statsborgere, amatører eller profesjonelle, som har gyldig medlemskap i en golfklubb tilsluttet Norges Golfforbund og som har hatt fast bopel (meldt til folkeregisteret) i Norge i minimum 12 måneder før første turneringsdag. Utenlandske statsborgere er selv ansvarlig for å gi turneringskomiteen godkjent dokumentasjon gjennom bostedsattest fra folkeregisteret før start.

Uttak Lagmesterskapet Norsk Senior Golf – spilles på Nes GK 17 og 18. september
Damer
Vi vil kontakte flere av klubbens damespillere under et visst handicap for å sjekke interessen for årets lagmesterskap. Alternativt ta kontakt med Tordis Sæther, tordis.sae@gmail.com innen utgangen av juli.

Herrer
  • En plass gis til amerikansk uttak under KM (må melde interesse til Erik Venner ved påmelding). Dersom klubbmester allerede er kvalifisert via NSG/NGF så går man videre nedover KM resultatlisten.
  • En plass til beste brutto score under NM for seniorer individuelt
  • To plasser (pluss en reserve) tas ut etter resultater i klasse 1 og 2 i turneringer i regi av NGS innen utgangen av juli. Kun spillerens 3 beste brutto runder brukes som grunnlag.

Hvem kan delta?

Må være medlem av norsk seniorgolf.