Uttak til lag NM

Av: Hans Edvardsen  |  Publisert: 26. mai 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Sånn her fungerer uttakene til lag NM!

Uttak LAG NM 2023

Lag NM spilles i år 22.-23. juli her på Hauger for både damer og herrer.

Damer

Vi trenger minst to, men helst tre spillere. Interesse for å være med på laget må sendes inn til Håkon Mathisen på hamat@live.no, gjerne med kopi til Erik Venner - evenner@gmail.com og Joachim Lange  joachim@haugergolf.no innen 2. juni.

En kvalifiseringsrunde vil bli holdt 6. juni, dersom det er nødvendig.. Husk dette er slagspill turnering, så alle spiller uten handicap – uten tildelt slag (0 i handikap).

Herrer

Spilles også på Hauger 22-23. juli. Sportssjef, Joachim Lange, og leder for sportslig utvalg, Håkon Mathisen, har ansvar for uttak av laget til lag NM. Dette er kriteriene for laguttaket for Haugers herrelag til NM:

Plassene blir gitt ut på denne måten i 2023;
  • To plasser gis under uttak på tirsdagsturneringen 6. juni med brutto score (interesse må meldes i forkant).
    Ved like resultater gjelder beste score på siste 9 hull. Ved fortsatt likt gjelder score på siste 6, 3 og siste hull.
  • En plass blir gitt etter kvalifisering fra elitegruppen
  • Et wildcard (og eventuelt en reserve plass) gis etter resultater på turneringer som Østlandstour eller handicap/erfaring. Resultater må leveres inn til Håkon eller Joachim til vurdering.

Interesse for å være med på laget må sendes inn til Håkon Mathisen på
hamat@live.no, gjerne med kopi til Erik Venner - evenner@gmail.com og Joachim Lange  joachim@haugergolf.no innen 2. juni. Husk at dette er en slagspill-turnering, som spilles uten handikap.

Link med mer info

Hvem kan delta?

Norske statsborgere, amatører og profesjonelle, som har gyldig medlemskap i en golfklubb tilsluttet Norges Golfforbund.
Utenlandske statsborgere, amatører eller profesjonelle, som har gyldig medlemskap i en golfklubb tilsluttet Norges Golfforbund og som har hatt fast bopel (meldt til folkeregisteret) i Norge i minimum 12 måneder før første turneringsdag. Utenlandske statsborgere er selv ansvarlig for å gi turneringskomiteen godkjent dokumentasjon gjennom bostedsattest fra folkeregisteret før start.

Uttak Lagmesterskapet Norsk Senior Golf (Riis Bilglass Lagmesterskap 26.-27. august)

Damer
To plasser gis under KM (interesse må meldes til Erik Venner ved påmelding).
  • To plasser fra resultater fra tirsdagsturneringer

Herrer
  • En plass gis under KM (interesse må meldes til Erik Venner ved påmelding).
  • To plasser etter OOM fra seniorturen
  • En fra tirsdagsturneringer

Hvem kan delta?

Må være medlem av norsk seniorgolf.

Spiller som har fylt eller fyller 50 år i inneværende år, er medlem av en klubb tilsluttet NGF og
er registrert som medlem i NSG. Medlemskontingent skal være betalt.

Kun spillere med amatørstatus kan representere NSG i internasjonale mesterskap, hvis ikke
annet er nevnt i angjeldende turneringsbestemmelser.

I lagspill skal alle spillere være medlem av NSG.

Flere detaljer finnes på dokumentet i linken her (se side 16)