Status på bane og range!

Av: Elin Ingvaldsen  |  Publisert: 25. mars 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Er du en av de som lurer på når range og bane kan åpne?

Vi får mange e-poster og telefoner nå i disse dager, med spørsmål om rangen er åpen eller hvordan det ligger an med baneåpning.
Vi har full forståelse for at det klør i fingrene, og at dere ønsker å børste støv av køllene deres igjen, og komme i gang med sesongen.
Vi gleder oss også til ny sesong ??

Her er en kort status på hvordan vi ligger an.

Driving rangen:
Vi har fortsatt et tynt snødekke på store deler av rangen.
For at vi skal kunne åpne rangen, må vi kunne kjøre rundt og plukke ballene.
Det får vi ikke gjort mens det fortsatt ligger snø her.
I tillegg har vi Coronareglene som er innført i Viken  og gjelder frem til 11. april, i første omgang.
I henhold til disse reglene, har vi ikke lov til å åpne treningsområdet, inkludert rangen.
Det er sikker mange som har sterke meninger om dette forbudet, men så lenge det er der, så må vi følge det.

Banen:
Banen har overlevd vinteren veldig godt, og det ser ut til at vi vil kunne få gode forhold ved sesongstart.
Det er fortsatt snø på store deler av banen, men her skjer det mye hver eneste dag.
Det vi trenger nå er en god periode hvor vi har konstante temperaturer på plussiden av termometeret, også om natten.
Dagens Corona-regler for Viken fylke, ville ha tillatt spill på banen – men kun for klubbens egne medlemmer.
Vi vet alle at det vil komme nye regler etter påske, og vi håper at disse i alle fall ikke blir strengere.
Da er det kun været som avgjør når vi kommer oss ut på banen igjen.

Shoppen:
Butikken vår fylles hver dag med 2021-nyheter.
Dessverre må denne også holde stengt inn til videre, med dagens Coronaregler.
Men dersom banen åpner, vil vi forsøke å finne en god, «click og hent» løsning.

Restauranten:
Restauranten vil først åpne, når Corona-reglene tillater besøk i selve lokalet.
Vi har brukt vinteren til å klubbhuset et ansiktsløft, så vi gleder oss til å få vist det frem til dere.

Mange etterlyser også web-kamera, her har vi dessverre tekniske problemer, men jobber med å få det opp å gå igjen.

Håper dette var til god hjelp, og at vi snart kan sees på Hauger.
Så ber vi om hjelp til å kryssefingrene for varmere vær og golf-vennlige Coronaregler!