Respekter banens grenser og annen manns eiendom!

Av: Elin Ingvaldsen  |  Publisert: 30. mai 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Balles som slås inn på våre naboers eiendom, skal ikke hentes/plukkes.

Her kommer en bønn til våre medlemmer og gjester - ikke hent ballen din, dersom den er slått inn på eiendommene til våre naboer.

Vi har full forslåelse for at det er fristende å hente en kliss ny Pro V1 ball, man ser liggende der ute på jordet.
Men den må desverre bare bli liggende, for når du går ut på en av våre naboers åkre, så ødelegger du årets avling.

Alle disse områdene er merket med hvite out of bounce pinner eller grensegjerder.
Du følger ordinære golfregler for out of bounce.

Eksempler på steder dette gjelder er hull 5, hull 6 og hull 18.

Dette gjelder også høyre side av driving rangen, selv om dette ikke skulle være nødvendig å nevne da ingen baller skal plukkes fra rangen i det hele tatt :)