Presentasjon av årets kandidater til styret!

Av: Elin Ingvaldsen  |  Publisert: 23. februar 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Er du nysgjerrig på valgkomiteens innstilling for 2022?

En stor takk til valgkomiteen som har lagt ned et solid stykke arbeid i jakten på kandidater til styret i Hauger Golfklubb og Hauger Golfbane.

Det er årsmøtet/generalforsamling som stemmer på og dermed velger inn styret i klubb og baneselskapet.
Her kommer en kort presentasjon av innstilte kandidater for 2022:

Styreleder – Foreslått gjenvalgt for 2 nye år

Gunnar Solberg

Medlem på Hauger siden 2014, men har spilte også mye før den tid, gjennom sponsortagger med Nexans. Gunnar ble valgt inn som styreleder i 2020, og tar nå gjenvalg for ny periode.
Han er nå pensjonist og nyter golfen sammen med sin kone Ragna, som også er medlem på Hauger.
Gunnar har fortid som økonomisjef i Nexans, og før det en karriere i politiet.
Han har god erfaring fra styrearbeid, både som leder i sameiet der han bor og i Karanba, som er et fotballprosjekt for fattige barn i Brasil.
Han bistår administrasjonen med sine gode regnskaps- og prognoser kunnskaper.

Nestleder – Ikke på valg

Vigdis Flaat Sørra

Medlem på Hauger siden 2018, etter at hun og mannen Rune flyttet nedover fra Nord-Norge. Ekteparet besøkte klubbene i området i søken etter ny hjemmeklubb, og falt for Hauger ??
Vigdis er en ivrig golfspiller, og deltar på Østlands-touren i tillegg til klubbens egne turneringer.
Hun ble i 2021 klubbmester i Match play og er en del av elitemiljøet på Hauger og hjelper til med oppfølging av klubbens nybegynnere etter at hun tok trener1 kurs i 2020.
Vigdis jobber som rådgiver i Borgarting lagmannsrett, og har lang bakgrunn som frivillig i ulike idrettslag og idretter. Hun var først varamedlem i styret, og ble i 2021 valgt til klubbens nestleder.

Styremedlem – Ikke på valg

Håkon Mathisen

Håkon har vært medlem på Hauger siden han var barn og lovende juniorspiller, og har representert klubben i turneringer på alle nivåer. Han har lang fartstid som frivillig i klubben, allerede som ung hjalp han til med juniorarbeidet. Som styremedlem har han et ekstra øye på banen, og elitesatsingen. Håkon ble gjenvalgt som styremedlem i 2021, og er nå inne i sin 4. periode.
Til daglig jobber han i SGI Compliance.

Styremedlem – Foreslått gjenvalgt for 2 år

Marte Rime Bø

Marte ble medlem på Hauger sammen med sin mann Martin, etter å ha gått VTG-kurs her i 2017.
Paret er svært sportsinteresserte, og drev med utforsykling før de ble bitt av golfbasillen.
Marte er ivrig deltager på klubbens sosiale turneringer, og ønsker å ha fokus på klubbens sosiale miljø. Hun ble valgt inn som styremedlem i 2020, etter et år som varamedlem i styret.
Marte jobber med e-helse, og har bakgrunn som sykepleier.

Styremedlem – Foreslått gjenvalgt for 2 år

Alf Inge Cleve-Stiansen

Alf Inge har vært medlem på Hauger siden 2016, etter at han og kona Therese fant igjen golfgleden på en Spania-tur med Golfforbundet.
Han driver firmaet Leading Edge, og jobber med leder- og organisasjonsutvikling i inn- og utland.
I tillegg er han mentaltrener på toppidrettsnivå, blant annet for en ung fremadstormende golfspiller.
I styret jobber Alf Inge med strategi og det sosiale miljøet.
Alf Inge ble valgt inn som styremedlem i 2020, etter et år som varamedlem.

Varamedlem – foreslått gjenvalgt for 1 år

Erik Råd Herlofsen

Erik har vært medlem på Hauger siden 2008, og har bidratt i styret som både styremedlem og varamedlem i en årrekke. Han er en friluftsmann som setter pris på både en ski- og golftur.
Han er advokat og partner i firmaet Storeng Beck og Due Lund, og en av Norges ledende innen arbeidsrett. Erik bistår Hauger med juridiske råd, og i kontraktsarbeidet med ansatte.

Varamedlem –  nytt medlem, foreslått valgt for 1 år

Ann Bente Lund

Ann Bente har vært medlem på Hauger siden 2005 sammen med sin mann Jarle, som er leder av turneringskomiteen. Hun har en lang arbeidskarriere bak seg i Posten innen logistikk og markedsføring.
Hun er en engasjert golfer og har deltattt som ledsager for vår alles Marthe Grina i 2 Special Olympics, i Athen og Abu Dhabi. Ann Bente stiller opp for Hauger på dugnader og som frivillig på turneringer, og vi er glade for at hun nå vil bidra med sitt engasjement for klubben inn i styret.