Oppdatering på Corona-tiltak på Hauger!

Av: Elin Ingvaldsen  |  Publisert: 23. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Golfbiler tillates fra fredag 24. april, les videre for å oppdatere deg på hva du kan og ikke kan gjøre :)

Corona-viruset setter fortsatt preg på hverdagen vår.
Her kommer en liten oppdatering på hva som er lov og hva du ikke kan gjøre, samt hvorfor.

Golfbiler:
Vi starter utleie av golfbiler fra og med fredag 24. april. Golfbiler bookes i golfbox sammen med din starttid som tidligere, men leies kun ut i tidsrommet 0800 - 1800.
Golfbilene er behandlet med et kjemisk stoff som "spiser" bakterier og virus. Dette må gjentas hver 14 dag, frem til smittesituasjonen endres nasjonalt.

Prisene for golfbil vil derfor økes med 50,- for alle priskategorier og vil være:
Aksjonærer på Hauger GK: 300,-
Klassifiserte brukere av golfbil: 300,-
Sponsorer: 350,-
Hauger fleX medlemmer med tilvalget golfbil: 350,-
Øvrige gjestespillere og medlemmer: 450,-

Regler for leie av golfbil:
- Kun personer fra samme husstand kan benytte samme golfbil, ellers tillates kun 1 spiller pr bil.
- Selv om golfbilen nå er "smittefri" gjelder dette ikke eiendeler og søppel som brukerne legger igjen i bilen. Så alle som leier golfbil må tømme bilen for alt av søppel, pegger, baller og personlige eiendeler etter bruk.
- Vanlige kjøreregler gjelder for bilkjøring på banen
- Brudd på reglene vil føre til at man svartelistes fra billeie i 2 uker

Toaletter på banen:
Det er fortsatt frost om natten, derfor kan vi ikke skru på vannet på banen og heller ikke åpne toalettene. Så fort det ikke lenger er fare for frostnetter vil vi også kjemikaliebehandle toalettene på banen og åpne disse for bruk.

Tralleskap, garderober og øvrige toaletter:
Holdes stengt i påvente av nye retningslinjer fra myndighetene.

Drikke vann på banen:
Drikkevannet på banen vil ikke være tilgjenelig inn til videre, da vannkranene er en stor smittekilde. Her avventer vi nye retningslinjer fra myndighetene.

Ballvaskere, søppelkasser og benker på banen:
Omfattes av samme smittefare som drikkevann, og vil ikke settes ut på banen før nye retningslinjer er på plass.
Det er viktig at alle tar med seg brukte pegger og alt annet søppel hjem. Dersom man lar det bli liggende ute på banen må noen andre plukke det opp, og det utgjør en smittefare for dem.

Rangen:
Vi minner om regler for rangen, der man må ta med seg egen pose til å ha ballene i, samt at man ikke skal berøre ballene hverken med bar eller hanskekledd hånd. Det medfører at man ikke kan pegge opp ballene.
Vi har fått tilbakemelding om at det er flere som bryter dette, og det er ikke akseptablet. Brudd på reglene våre vil medføre bortvisning fra området.

Vi ber alle om å hjelpe oss med å følge alle regler både fra oss og fra myndighetene.
Vi forstår at ikke alle er bekymret for å bli smittet - men det er viktig for oss at du ikke blir smittet her på Hauger :)