Juniortrening oppstart 28. april

Av: Joachim Lange  |  Publisert: 23. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Nytt for året. Aldersbestemte grupper og alle treninger foregår på en dag, tirsdager!

Juniortreninger på tirsdager??
Begrenset med plasser, førstemann til mølla!

Vil du melde deg på last ned appen spond – legg til Hauger Golf Junior - Gruppekode er LQBPJ

Da begynner vi med «vanlige» juniortreninger og det vil fra fredag komme invitasjoner til dette i spond. På grunn av Corona-situasjonen, er det begrenset med plasser og det er valgt å dele junior/bredde-gruppen opp i aldersnivåer, samt en jentegruppe. Vi ønsker å ha tett kontakt mellom gruppene slik at samholdet og utviklingen blir best mulig. Det vil bli mulighet for å være med på flere treninger etterhvert, men vi må først skaffe en oversikt over hvor mange vi blir.
Vi tenker å kjøre en juniordag, så treninger/spill vil vare lengre. Vi har 5-6 trenere(Ikke alltid alle kan) som kommer til å hjelpe på tirsdager og vi har flest treninger på Hauger, men også noen på naboklubber.
I mangel på nok informasjon om alder etc på barna, vil alle motta invitasjon til alle gruppene. Trykk bare delta på det arrangementet som passer og ikke delta/avvis på de som ikke passer. Dette skal vi prøve å løse bedre etter hvert, slik at man kun får invitasjon til arrangement som er aktuelt for ditt barn.
For Joachim og de andre trenerne, er det viktig at man melder seg på i forkant av hver trening, slik at de får god mulighet til å planlegge treningen. På den måten får barna også best mulig utbytte av treningen

De som melder seg på innen 28. April får medlemskap i 3x klubben (gratis spill på en god del baner rundt om i Norge). Frist her går ut den dagen. Så umulig å legge til før langt ut i juni. Egenandel kr 1500 for sesongen.

Om gruppene:
5-8 år
Passer for nybegynnere og de som har spilt litt golf før. Fokuset er på å ha det gøy med grunnelegende øvelser for golf og bevegelse. Øvelser vil være alt fra og løpe, hoppe, balltre, innebandy, racketer, kanonball, spydkast, stjernekamp. Barna lærer de fem grunnleggende tingene i en golfsving; grep, oppstilling, ballposisjon og vektfordeling. Mye fokus på nærspill!

9-12 år
Fokus her er på det fysiske og tekniske aspektet ved golf og vi bruker TPI programmet med mer for å utvikle fart på en biomekanisk korrekt måte. Kurset passer for nybegynnere og de som har spilt golf før. Her jobber vi med de riktige muskelgruppene for å øke golfprestasjoner. Vi jobber med grep, oppstilling og ball posisjon, vektoverføring, forskjellig lengde på svinger, vi ser også på svingplan og jobber mye med nærspill. Fokus er fortsatt på å ha det gøy.

12/13+ år
Denne gruppen er for juniorer fra 13 og opp som er ferske eller som ønsker å ha golf som en sosialaktivitet. Fokus er rettet mot grunnleggende GUBBS og enkelsvingteknikk som svingplan og balltreff. Elevene vil lære de fem grunnleggende golf tingene; putting, chip, pitch, sving og spill på bane.

Jentegruppe
Trening kun for jenter, de kan også være med på aldersbestemt trening. Fokus er å ha det gøy i en likesinnet gruppe. Her er ikke alder viktig. Vi skal ha det fint sammen og spille å ha det gøy med golfen.

For mere info om, kan man gå inn på følgende linker:

Corona regler
Vær hjemme om du opplever de minste symptomene som hoste eller feber, gi i så fall beskjed i god tid:-)
  • Vi fraråder elever som er i riskogruppen fra å ta individuelle instruksjonstimer
  • Hold 2 meters avstand mellom
  • Maks fem personer i gruppe, inkludert instruktør
  • Unngå innendørs samlinger
  • Ikke ta på rangeballer, pro kan pegge opp og rengjøre ball under time
  • Still med egne treningsballer for nærspillstrening
  • Ikke bytt køller eller ta på andre sitt utstyr
  • Vask hendene før og etter instruksjon/trening
  • Host i armhulen
  • Unngå å røre øyne, nese og munn
  • Unngå å låne ut utstyr, ved eventuelt utlån sørg for å sikre god rengjøring.

Gleder oss til treningsoppstart:)