Hauger trenger faddere!

Av: Hans Edvardsen  |  Publisert: 7. juni 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

For å få fullført VTG-kurs trenger deltakerne å spille en runde på banen, her trenger vi bistand fra allerede etablerte medlemmer!

Nye retningslinjer for gjennomføring av VTG krever at deltakerne spiller en runde ute på banen før kurset er godkjent. Her trenger vi derfor faddere som kan bistå oss i klubben.

Det er mange som spiller flere runder i uken, hva med å ta med et kommende medlem på en av runden og gi god og fin innføring i den fantastiske sporten som vi alle elsker? Ved å melde interesse bindes du ikke opp til noe, men vil bli kontaktet om vi har en deltaker som behøver en fadder for å få fullført banespill delen av VTG-kurset.

Hva bør du tenke på som fadder under runden?
  • Det er kun 9 hull som må spilles, men gjerne spill 18 om dere ønsker.
  • Det er helt ok å «jukse» litt under runden. Det kan være alt fra å pegge opp ballen, eller ta med ballen bort til green og fullføre hullet derfra.
  • Spill fra riktig tee. Vi anbefaler alle VTG-deltakere å spille fra utslag 47. Du som fadder bør også gjøre dette denne runden, så er dere mest mulig samlet.
  • Legg fokus på at man skal spille effektivt uten å stresse. Man børe være klar til å slå når det er sin tur. Hvor man bør sette baggen når man putter. Ikke bruk for lang tid til å lete etter ballen (her er regelen nå 3 minutter leting). Og lignende tips og triks som kan komme godt med.
  • Etikette. Ikke prate når andre slår. Hjelpe å lete etter baller, samt se etter baller når andre slår.
  • Vær åpen for spørsmål. Som VTG-deltager kan man ofte lure på droppe-regler, provisorisk ball o.l.
  • Vi anbefaler å spille runden når det er litt rolig på banen. F.eks. etter 19/20:00 i hverdager eller etter 18:00 i helger.

Vi tar imot all hjelp! Ta kontakt med Hans her om du kan stå på fadder liste!