Etikette på banen.

Av: Elin Ingvaldsen  |  Publisert: 24. april 2019  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Ta med hund på banen, eller usikker på kleskoden?

Kleskode:
Vi anbefaler medlemmer og gjester å kle seg i klær tilpasset golf.
Vi ser gjerne at alle spillere bruker poloskjorter med krage, og unngår jeans på banen.
Golfsko er også å foretrekke fremfor joggesko, dette bedrer både ditt spill og sikkerhet på banen.

Hurtig spill:
For at alle skal ha en god dag på banen ønsker vi et høyt fokus på raskt spill.
Slipp gjerne ballen bak deg gjennom dersom de spiller raskere en dere.
Tenk gjennom dine rutiner, er det noe du kan gjøre mer effektivt slik at du sparer tid eller beveger deg mer effektivt gjennom banen.

Fyll opp ballen:
Inviter gjerne andre spillere med i ballen. Vi ønsker at både nye medlemmer og gjester skal få en best mulig opplevelse av banen og klubben vår. Kan disse nye godt av din banekunnskap og golfselskap?

Hunder på banen:
Ta gjerne med din hund ut på banen her på Hauger, men vær oppmerksom på følgende regler:
- Gjør gjerne proshoppen oppmerksom på at du har med en hund ut på banen
- Avklar med dine medspillere på første tee om det er greit for dem at du har med deg hunden din. Hunder må alltid vike for spillere, husk at ikke alle er hundeelskere.
- Hunden skal alltid holdes i bånd, både på banen, treningsområdet og ved klubbhuset. Som spiller har du det fulle ansvaret for å holde kontroll på hunden.
- Vennligst hold hunden borte fra greenen, utslagssteder og bunkere. Eventuelle fotspor fra hunden i bunkere skal rakes på lik linje med dine egne.
- Bruk av hundeposer er et absolutt krav, da en ball som ligger litt "uheldig" til ikke har fritak og må spilles som den ligger.