Earlybird - regler for spill tidlig om morgenen.

Av: Elin Ingvaldsen  |  Publisert: 29. mai 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Er du en av de som liker å stå opp tidlige for en runde golf, da må du lese dette!

Starttidbooking på Hauger er fra 0700 - 2000.

Banemannskapet på Hauger jobber hardt og er tidlig på plass om morgenen, slik at de kan holde seg i forkant av spillet. På denne måten får de jobbet mest effektivt samtidig som de hindere golfere minst mulig.

I disse Covid-19 tider er det ekstremt stort trykk på banen, og for å holde god flyt på banen hele dagen er det viktig at det ikke oppstår unødvendige forsinkelser.

Mandager, spesielt, har banemannskapet ekstremt mye arbeid etter en travel helg på banen. Vi ber derfor om at det ikke spilles før kl 0800 mandag, som er første starttid man har mulighet for å booke.

Øvrige dager tillater vi spill før kl 0700, men alle spillere må akseptere  følgende regler:
- Alltid vike for banemannskapet
- Kontrollere værmelding nøye, også ved ankomst for å være sikker på at det ikke er frost
- Blir man tatt igjen av ordinære starttider, må man gå av banen for å ikke skape forsinkelser

Vi ber også om at man om mulig bekrefter ankomst i golfbox appen, slik at runden blir registrert.
Greenfee spillere kan betale greenfee i proshoppen når man kommer inn.

I helgene når banen er fullbooket fra kl 0700, kan vi ikke tillate at spillere startet fra hull 10, da dette også får store konsekvenser for arbeidet på banen, og dermed også flyten i spillet hele dagen.

Enkelte dager sprayes banen med kemikalier, da må alle Earlybirds starte fra hull 1, da de ikke er beskyttet for kemikaliene. Det vil da settes opp et skilt på hull 10, slik at man ikke starter spill på back-9 før det er sikkert.

Vi takker for deres forståelse for at arbeidet som gjøres på banen er alfa og omega for gode forhold gjennom sesongen, og at retningslinjene følges og respekteres av alle klubbens medlemmer og gjestespillere.