Banen åpner onsdag 8. april kl 0800

Av: Elin Ingvaldsen  |  Publisert: 2. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Dagens god-nyhet! Men vi ber deg lese dette nøye, slik at du er oppdatert på alle retningslinjer som må følges for spill:)

Kjære medlem!
Helsedirektoratet har nå i samarbeid med NIF og NGF lettet på restriksjonene for fysisk aktivitet. Dette fører til en mulighet for å åpne golfbanene – en gledelig nyhet for oss alle – der golf kan være et alternativ til å gå en tur i skog og mark.

Det er viktig å merke seg at det fortsatt er strenge restriksjoner for å unngå smitte av Corona-viruset, så åpning av banen forutsetter at alle følger retningslinjene utarbeidet av NGF til punkt og prikke.

Disse retningslinjene kan du lese ved å trykke på denne linken.

Hauger kommer til å åpne banen for spill onsdag 8. april, med forbehold om at været holdet seg som meldt.
I påsken vil det være mulig å booke starttider mellom fra kl 0800.
Starttidsbooking åpner i dag 2. april kl 15.00, og ordinære booking regler gjelder for medlemmer og gjester.

Vi ber alle sette seg godt inn i retningslinjene fra NGF før dere booker, og informerer om at personer som ikke følger disse vil bli bortvist fra både banen og anlegget.
Det er veldig viktig at Hauger ikke blir et smittesenter, slik at vi kan fortsette å holde banen åpen fremover.

Viktige ting å merke seg er:
  • - Ingen personer med symptomer eller som er i karantene kan komme på Hauger for å spille golf eller gå tur
  • - Har barn eller andre i din husstand symptomer eller er i karantene, gjelder også punktet over
  • - Klubbhus og restaurant er stengt inn til videre
  • - Alle toaletter på banen er stengt
  • - Alt drikkevann på banen er stengt
  • - Treningsområdet er fortsatt stengt
  • - Det er ikke mulig å leie golfbil eller traller
  • - Shoppen holder åpent fra 0730 – 1800
  •        - Kun 2 personer i shoppen om gangen i tillegg til personalet
  •        - Kun 1 fra hver ball kommer innom for å registrere spillerne
  •        - Kun betalingskort og vipps godtas som betaling - ingen kontanter!
  •        - Ikke ta på varer du ikke skal kjøpe
  •        - Vi selger kun baller i dusin inn til videre
  • - Det vil ikke bli skrevet ut scorekort, bruk apper
  • - Flagget skal ikke tas ut av hullet
  • - Ingen runder er handikaptellende, så de skal heller ikke registreres i golfbox
  • - Begrens tiden du tilbringer på Hauger
  •       - Ankomst tidligst 20 minutter før starttiden din
  •       - Putting greenen er åpen for oppvarming før runden, ikke for generell trening
  •       - Reis hjem direkte etter runden
  • - Følg merking av rute til hull 1 og ut fra hull 18, for å unngå kontakt
  • - Hold 2 meter avstand til alle hele runden og følg vanlig regler for å hindre smittespredring.

Vi er veldig glade for å kunne ønske dere velkommen til ny sesong, og takker på forhånd for at dere gjøre alt dere kan for å sikre at vi alle holder oss friske og at banen kan fortsette å være åpen i tiden fremover.

Mvh. Hauger GK