Pro/kurs

VTG Kursdeler

Kurset vil bestå av tre deler:

Del 1. Dette er en teoridel som må gjennomføres før kursstart. Her tas du gjennom de grunnleggende golfreglene og får en god innføring om det du bør kunne før du går ut på banen.
Ta teoridelen her!

Del 2. Del to er en mer praktisk del sammen med en golfpro. Dette går over en dag, lørdag eller søndag, og her vill du få innføring i grunnleggende golfteknikk. I løpet av dagen vil du lære de fem grunnleggende reglene som utgjør en god golfer, grep, oppstilling, sikte og de forskjellige slagene du trenger for å kunne spille golf.

Del 3. Fire timers banespill er siste del av kurset og kan gjøres på flere måter. Her skal det du har lært på kurset settes ut i praksis. Det er kun krav om at ett av alternativene blir gjennomført.

3.1:  Spill en runde med en venn/bekjent.

Spill en runde med en du kjenner, denne personen må altså ha fullført VTG og ha erfaring fra banespill. Her må du selv dekke greenfee.

Etter fullført runde vil VTG-kurset ditt være godkjent. MERK! Med dette valget må du kontakte administrasjonen for å booke runden du skal spille med en venn/bekjent. Ta kontakt med Hans Edvardsen her etter gjennomføring av del 1 og 2 for info om booking.

3.2: Spill med en fadder i klubben.

Her gjelder det samme som i 3.1, men om du ikke kjenner noen som allerede spiller golf, eller har nok erfaring, kan du spille med en fadder fra klubben. Her må du selv dekke greenfee.

Ta kontakt med Hans Edvardsen her etter gjennomføring av del 1 og 2 for info om booking og tildeling av fadder.