Riis Bilglass Lagmesterskap 2024

Av: Elin Ingvaldsen  |  Publisert: 19. juni 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Her finner du all info om NSG lagmesterskapet som arrangeres på Hauger 21-22 september - informasjonen oppdateres fortløpende.

Hauger Golfklubb arrangerer 1 divisjon for Herrer og Damer helgen 21-22 september.

Resultater finner du her:
Herrer
Damer

Innspillsrunder må bookes innen torsdag 12 september, etter det slippes starttidene til klubbens medlemmer.
Pris for innspillsrunde: 400,-
Bookes ved å ringe pro-shoppen på 924 40 888

Lagmesterskapet, 1.divisjon spilles over to dager, 21. og 22. september, og det spilles brutto slaggolf med maksimum score - hullets par pluss 5.

Startavgift kr 1.400,- pr lag, samt greenfee kr 900,- pr spiller for to dager, totalt kr 5.000,- betales samlet for hele laget ved registrering i proshop.

For begge dagene skrives det ut et scorekort pr. spiller. Begge dager byttes scorekort med markør, og hver spiller skriver score for den han/hun er markør for, samt sitt eget score.

Etter avsluttet runde begge dager, sjekkes score mellom spiller og markør slik at all score er korrekt. Når alt er funnet i orden, og kortene er godt lesbare, signeres scorekortet av markør og spiller. Samtlige scorekort leveres deretter til scorekortmottaket. Her sjekkes det at alt ser greit ut, og at alle tall er lesbare. Deretter går scorekortene videre til inntasting av score. Det er ikke scoreinntasting på mobil denne helgen.

Om noen lag skulle ønske å endre lagsammensetning/rekkefølge til søndagens spill, vil det være tilgjengelig et skjema ved scorekortmottaket på lørdag. På dette skjema fylles inn spillerne i rekkefølge 1-4 for single spillet på søndag, umiddelbart etter at scorekort for lørdagens spill er innlevert. Dersom intet skjema blir innlevert, vil spillerne bli satt opp i samme rangering som de hadde for fourballen.

På begge konkurransedagene vil det være ballplassering, en køllelengde på kortklipt (fairway og fringe).

Golfbil kan benyttes av spillere med legeattest samt spillere over 70 år uten legeattest. Eventuell golfbil bestilles direkte fra den enkelte klubb. Spillere med legeattest prioriteres om det er mangel på biler. En spiller som ikke fyller kriteriene for å benytte golfbil, kan ikke sitte på med en annen spiller som rettmessig disponerer en golfbil. Golf-bagen til en annen spiller som ikke oppfyller kravene til å disponere golfbil, kan heller ikke plasseres på en golfbil. Caddie tillates.

Samtlige lag og spillere er lagt inn og ligger åpent i GolfBox. Eventuelle endringer på lagsammensetningen bes vennligst sendt på e-post til undertegnede på torrykristiansen@gmail.com.

Med ref. til TB pkt. 5.3, er det anledning til å benytte forhåndspåmeldt reserve. Om reserve ikke er påmeldt, er det de 4 spillerne som utgjør laget ved mesterskapets start på dag 1 som også representerer laget på dag 2. Laget kan om nødvendig gjennomføre turneringen med 3 spillere.

De spillerne som er registrert på laget lørdag kl 08:30 (første turneringsdag), utgjør laget gjennom hele mesterskapet. Det er ikke anledning til å melde på nye spillere etter lørdag kl 08:30. Men sammensetningen av laget kan endres begge dager helt fram til kl 08:30 på turneringsdagen.

På lørdag vil det være start kl 09:30 med løpende start fra hull 1 og 10 og herrene starter først. Startliste for lørdag kommer mandag ettermiddag 16. september. På søndag er det lagt opp til shotgunstart kl 09:30.

Da ønskes alle spillere lykke til i årets Lagmesterskap!

NSG 13. september 2024/Torry Kristiansen