Hold av helgen 22-23 august!

Av: Elin Ingvaldsen  |  Publisert: 28. juli 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Bli med på årets klubbmesterskap her på Hauger.

Høsten nærmer seg sakte men sikkert, og da er det også tid for sesongens høydepunkt,  klubbmesterskapet 2020.

Sigurd Sveen og Åsa Westman er regerende mestre!

Påmelding i golfbox eller ved å trykke på denne linken.

Det spilles slagkonkurranse uten handicap over 36 hull i følgende klasser:

• Herrer                          13-99 år
  • Senior Herrer               50-64 år
  • Senior Eldre Herrer      65-99 år
  • Damer                         13-99 år
  • Damer 50                     50-59 år
  • Damer 60                     60-99 år

Det kåres ikke Klubbmestere i klasser med færre enn 3 deltagere.

Klubbmesterskapet spilles fra forskjellige utslagssteder oppdelt på kjønn og alder.

• Alle damer spiller fra utslag 49
  • Alle Herrer og Senior Herrer skal spille fra utslagssted KM (Hvit) som er opprettet i forbindelse med årets klubbmesterskap.
  • Senior Eldre Herrer spiller fra utslag 54
  • Junior søndag spiller fra utslag 35

Utsagssted KM er en blanding av utslag fra 54, 59 og 63.  Senior herrer og Herrer skal bruke samme utslag, og Senior herrer kan dermed også delta i Klubbmesterskapet. Meld deg på eventuelt i begge klasser.

Juniorer deltar enten i vanlig KM Herrer/Damer eller i 9 hullsklassen på søndag.

Det vil bli foretatt cut etter runde 1. Det vil totalt være 72 spillere på søndag, hvor Damene og Senior Eldre Herrer får 12 plasser hver. De resterende 48 plassene fordeles mellom Herrer og Senior Herrer. Ved færre deltagere en 12 i dameklassene tilsammen/senior eldre herrer vil overskytende plasser bli overført til herrer/senior herrer.

Klubbmester "Herrer" og "Damer" er automatisk kvalifisert til Lag NM 2021 og utnevnes til kaptein for laget.

Turneringen teller på Order of Merit - klubbturneringer/brutto/damer netto (doble poeng)

Påmeldingsavgift klubbmesterkap og til seniormesterskapet er kr 150,-. Dersom du skal delta i flere klasser, ber vi om at dette angis under merknader.

Delt 1. plass i KM Herrer og Damer avgjøres ved hull for hull play-off.

Ved lik score avgjøres plasseringer etter siste 18, siste 9, siste 6, siste 3 og siste hull.

Lokale regler for turneringen deles ut ved start.

Vi ønsker alle velkommen!