Hauger har styrket sitt trener team

Av: Joachim Lange  |  Publisert: 7. januar 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Velkommen til oss Peter Bronson. Han vil bruke mesteparten av sin tid på Groruddalen GK.

Som sikkert de aller fleste har fått med seg, vil vi fra 2020 ha provirksomheten til Groruddalen Golf Klubb. I den anledning har vi ansatt en ny trener som joiner teamet til Joachim og Martin. Velkommen til oss Peter Bronson!!!

Han kommer til å bruke mesteparten av tiden sin på Groruddalen og ønsker han hjertelig velkommen til vårt team:-)

Peter Bronson
Peter har til sammen 35 års erfaring fra så å si alle former for golf. Erfaringene går ut på alt fra å ha gått som caddy, til selv å delta som spiller på Challenge Tour’en. Han har erfaringer som turneringsansvarlig, deltatt som dommer og også vært trener på landslagsnivå. Han har jobbet som direktør for PGA i Spania, og også vært styremedlem i Utdanningsutvalget for PGA i Polen.

Opprinnelig er Peter fra Boston i USA, men har bodd, spilt og vært trener i både Spania, Tyskland, Polen, og de to siste årene har han tilbrakt på Island. Han snakker hele fire språk flytende, og håper på å være i stand til å gjennomføre pro-timer og undervisning på norsk så fort som mulig etter at han begynner hos oss.

Han sier om seg selv ’- Min undervisnings-filosofi er å holde teknikken så enkel som mulig. Golf skal være gøy og det skal være spennende å jobbe for å utvikle seg.  Alle spillere har sin egen stil og teknikk, og det gjelder å finne frem til det som er riktig for hver enkelt.  Det er mye bedre å fokusere på hva som ønskes å oppnås, i stedet for det som er problemet. Når jeg underviser skal det jeg formidler være lett å forstå, enkelt og morsomt. Og med dette som utgangspunkt håper og tror jeg at vi kommer vi til å lære mye - også av hverandre! Jeg ser frem til å begynne og jobbe hos dere, og gleder meg til å bli kjent med dere!’