Banerapport 24 mai!

Av: Elin Ingvaldsen  |  Publisert: 24. mai 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi holder deg oppdatert om hva som skjer på banen.Her kan du lese siste nytt fra banesjefen, Eoin Moroney.

Banerapport 23-05-24

Det har vært travelt og mye trafikk på banen hver dag siden vi åpnet, noe vi er veldig takknemlige for. Den tidlige åpningen har medført endringer i vår-planen vår, da vi selvsagt har lagt all oppmerksomhet på banen og ikke på øvrige prosjekter som sto på programmet.

På grunn av dette har noen elementer blitt forsinket, men på tross av stor arbeidsbelastning, har mitt lille team gjort en ekstraordinær jobb ved å jobbe lange dager for å få banen i den stand vi ønsker at den skal være. Vårt hovedfokus har vært greenene og å heve kvaliteten på disse tidlig, slik at de skal stå robuste i den lange sesongen vi har foran oss. Fremgangen har vært bra med bare noen få arr å helbrede på greenene 11, 12 og 14. Vi venter tålmodig på at green 6, som vi sådde om tidlig, skal få ønsket kvalitet og vi håper å få åpnet denne i løpet av de neste 10 dagene.

Vi introduserer fortsatt roboter ut på banen på ukentlig basis. Dette arbeidet har også vært større belastning enn forventet, men vi når sakte våre mål på denne fronten. Vi håper at innen utgangen av neste uke vil hullene 10,11,12,13,14,15,16,17, & 18, alle ha robotgressklippere på plass.

Andre prosjekter som vi vil jobbe med i nær fremtid er:
  • - Reparere området mellom tee 59 og 49 på hull 4
  • - Ferdigstille området bak greenen på hull 12
  • - Reparere lekkasjen i vanning systemet på venstre side av hull 18
  • - Åpne det renoverte tee-stedet på hull 2
  • - Åpne greenen på hull 6 for spill
  • - Asfaltere noen små bratte bakker der robotklippere har problemer med fremkomsten
Det varme været vil alltid være en utfordring for Hauger, med begrenset vannforsyning fra Nitelva som må håndteres kontrollert og med forsiktighet. Vi håper moder jord kan hjelpe oss med litt regn i nær fremtid, som vil kickstarte arbeidet vi har gjort tidlig i sesongen med å forbedre kvaliteten, spesielt på fairwayene.  Vi hadde også en lekkasje på hovedlinjen opp fra Nitelva som stjal en uke av vår tid for å reparere.

Vi er også klar over at banemerkingenen ikke har vært optimal så langt denne sesongen. De gule, røde «duskene» er dessverre ikke kompatibel med de nye robotgressklipperne. Vi jobber for å finne en ny løsning på avstandsmarkeringen og vil også få oppdatert øvrige banemarkering innen kort tid.
Vi ønsker alle medlemmer og gjester en fortsatt fin sesong – nyt golfen!

Course Manager
Eoin Moroney