Banerapport 19 februar 2021

Av: Elin Ingvaldsen  |  Publisert: 19. februar 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Grunnlaget for en ny sesong legges nå!

Nok en gang er  det  på tide å se frem mot en ny golfsesong, og det er på denne tiden av året mye av grunnarbeidet legges for å hjelpe oss gjennom en hektisk sesong.

Vi har jobbet med generell vedlikehold av bygningene – der klubbhuset har vært hovedfokus. Maskinparken har vært gjennom vedlikeholdservice og er klar for en travel sesong.
Tiden har også  blitt brukt på planlegging og budsjettering for året som kommer.

Som alltid ligger vårt hovedfokus på banen. Vi har ryddet noen områder på høyre side av fairwayen på hull 3 , samt diverse andre små overgrodde områder rundt om på banen.

Vi har hatt en relativt stabil vinter med et gjevnt snødekke på ca 40cm på banen.
Fra 22-25 januar kom vi inn i en mildværsperiode med mye regn. Dette startet en smelteprosess som førte til at vi valgte å fjerne snøen fra greenene, for å hindre oppbygging  av is. Det var en vellykket operasjon,  og vi var generelt fornøyd med tilstanden til greenene uten tegn på vinterskade eller sykdom på dette tidspunktet.
Nå er nok en mildværsperiode på vei og vi er igjen nå fullt fokusert på å få greenene fri for snø og is, for å gi oss best mulig sjanse til å unngå skader videre.

Vi ønsker å få åpnet Driving rangen så tidlig som mulig, og vi vil rette all vår oppmerksomhet mot dette ved første mulighet.
Vi har bestilt en ny matte til nordsiden, men når denne kan leveres og monteres er litt usikkert av åpenbare årsaker.

Det er også planer om å forbedre deler av infrastrukturen rundt greenkeeping-anlegget. En ny drivstofflagringstank er bestilt og planer er satt i gang for å sette opp en ny vaskeplass og  sandbinger slik at disse vil være i tråd med forskriftene fra  kommunen.

Vi holder dere oppdatert med flere regelmessige rapporter på hjemmesiden og sosiale medier, når arbeidet med å klargjøre banen til sesongstart eskalerer.

Bildet er tatt  fra greenen på hull 4, lørdag 23 januar.

Bansjef
Eoin Moroney