Pro/kurs

Hauger Golfklubb og Foreningen et slag av gangen

Flertallet av de vi har erfaring med drømmer om å være en del av «normalsamfunnet», men faller likevel tilbake til rus og kriminalitet. Det er ikke så rart når alt i livet må byttes ut. I prosjektet ESAG er det mange frivillige som sammen med god fagkompetanse vil deltagernes vel. Det er vesentlig å ha gode ressurser, gjennom et trygt nettverk, for å gjøre overgangen lettere.

Aktivitetstilbudet er primært for mennesker med rusavhengighet eller psykisk syke, unge lovbrytere domfelte og løslatte, minoriteter og unge «utenfor».

Vi har inngått samarbeid med Oslo Røde Kors, Kriminalomsorgen/Friomsorgen, ulike institusjoner, lokale Gatelag og Inkludering Norge.

Alt dette og mer kan du les om på vår web: www.etslagavgangen.no

Som mange sikkert er kjent med har jeg over tid jobbet med å utvikle et golfprosjekt på samme måte som jeg har vært med å utvikle suksessen Fotballstiftelsen med dets Gatelag.  Foreningen Et slag av gangen (ESAG) er etablert som en ideell organisasjon hvor vi samarbeider med flere av landets golfklubber. Sammen gir vi deltagerne mulighet til å være aktive og føle mestring etter egne forutsetninger.  Et lavterskeltilbud med golf, hvor vi også legger vekt på det sosiale og utvikling av nettverk. Vi vil utvikle tilbudet og ha gode dialoger underveis. Vi har et sterkt ønske om å bidra positivt på veien tilbake til «hverdagen».

MVH
Marianne Smith Magelie